Algemene voorwaarden

1. Definities 1.1 In deze Algemene voorwaarden hebben de volgende termen de volgende betekenis, tenzij uit de context duidelijk anders blijkt:

Overeenkomst: de overeenkomst tussen de Cliënt en Pennysave B.V. (hierna Pennysave) met betrekking tot de bevoegdheid van Pennysave om de belangen van de Cliënt te behartigen. Cliënt: natuurlijke- of rechtspersoon die gebruikmaakt of wenst te maken van de dienstverlening van Pennysave. Aanbieders: uitgevers, providers, energie-aanbieders, verzekeraars en overige abonnementsdiensten met betrekking tot lopende abonnementen. Machtiging: de bevoegdheid die de Cliënt verleent aan Pennysave voor het bemiddelen, sluiten en opzeggen van overeenkomsten met Aanbieders. Dienstverlening: (ook wel benoemd als Dienst) het bemiddelen, sluiten en opzeggen van overeenkomsten door Pennysave namens de Cliënt met het doel om een gunstigere voorwaarden voor de Client te verzorgen.

2. Toepassing 2.1 Deze Algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door Pennysave gedane Diensten en gesloten overeenkomsten waarbij Pennysave zich verplicht tot het leveren van Diensten of de uitvoering van een opdracht. Eventuele inkoop- of andere voorwaarden waarnaar de Cliënt verwijst bij het sluiten van de overeenkomst zijn niet van toepassing, tenzij deze door Pennysave schriftelijk zijn aanvaard. 2.2 Door op de knop "aanvraag versturen"- of een vergelijkbare button - te drukken tijdens het online aanmeldproces, geeft de Client een Machtiging af aan Pennysave en geeft opdracht tot de Dienstverlening. 2.3 Het afgeven van een Machtiging houdt tevens in dat de Cliënt akkoord gaat met deze Algemene voorwaarden. 2.4 Afwijkingen van en/of aanvullingen op deze Algemene voorwaarden binden Pennysave slechts indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen tussen Pennysave en de Cliënt. Indien een of meer bepalingen in deze Algemene voorwaarden niet bindend, afdwingbaar of geldig zijn, blijven de andere bepalingen geldig en bindend. In dat geval zullen de partijen in onderhandeling treden om overeenstemming te bereiken over alternatieve bepalingen die de oorspronkelijke bepaling zoveel mogelijk benaderen.

3. Totstandkoming en uitvoering van de dienstverlening 3.1 Huidige abonnementen heronderhandelen De Dienstverlening van Pennysave maakt het mogelijk om namens Cliënten hun huidige contracten te laten onderhandelen. Voor het mogelijk maken van deze Dienstverlening geeft de Cliënt via de aanmeldpagina op www.pennysave.nl expliciet aan dat het abonnement onderhandeld dient te worden. Namens de Cliënt wordt er bij de Aanbieders onderhandelt, hiervoor zijn persoonlijke gegevens benodigd. De overeenkomst komt tot stand wanneer de Cliënt de opdracht geeft door op de knop "aanvraag versturen" - of een vergelijkbare button -te drukken tijdens het online registratieproces. Pennysave heeft bij deze Dienst een inspanningsverplichting, maar geen resultaatverplichting. De op de website www.pennysave.nl genoemde prijzen en kortingen zijn gebaseerd op eerdere bemiddelingen en dienen ter indicatie. 3.2 Huidige abonnementen overzetten naar andere aanbieders De Dienstverlening van Pennysave maakt het mogelijk om namens Cliënten hun huidige contracten over te laten zetten naar andere Aanbieders. Voor het mogelijk maken van deze Dienstverlening geeft de Cliënt via de aanmeldpagina op www.pennysave.nl expliciet aan dat het abonnement onderhandeld dient te worden. Namens de Cliënt wordt er bij de Aanbieders onderhandelt, hiervoor zijn persoonlijke gegevens benodigd. De overeenkomst komt tot stand wanneer de Cliënt de opdracht geeft door op de knop "aanvraag versturen" - of een vergelijkbare button -te drukken tijdens het online registratieproces. Pennysave heeft bij deze Dienst een inspanningsverplichting, maar geen resultaatverplichting. De op de website www.pennysave.nl genoemde prijzen en kortingen zijn gebaseerd op eerdere bemiddelingen en dienen ter indicatie. 3.3 De Client wordt via zijn/haar opgegeven email adres op de hoogte gesteld van de Dienst door de Aanbieder. Het is aan de Client zelf om de voorgestelde tarieven te vergelijken met de huidige tarieven. Mogelijk dient de Client zelf het voorgestelde contract te bevestigen bij de aanbieder, de Client is hier verantwoordelijk voor. Indien de Client niet tevreden is met het door Pennysave afgesloten contract, is er een wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingstermijn) waarin de Client kosteloos en zonder opgave van reden kan annuleren. De bedenktijd gaat in op de dag dat de Client het contract ontvangt van de aanbieder. Pennysave gaat er vanuit dat er, zonder tegenbericht, gebruik wordt gemaakt van het door Pennysave afgesloten contract, en het aangeboden contract door de Client bevestigd wordt bij de aanbieder. Wanneer de Client de service wilt annuleren, of geen gebruik wilt maken van het afgesloten contract, stelt de Client Pennysave hiervan schriftelijk op de hoogte door te mailen naar info@pennysave.nl

4. Machtiging 4.1 De Cliënt machtigt Pennysave om namens hem overeenkomsten te bemiddelen, sluiten en op te zeggen met Aanbieders van de Cliënt. Pennysave heeft het recht om deze Machtiging te aanvaarden of te weigeren zonder opgaaf van redenen. 4.2 De Machtiging blijft geldig tot wederopzegging door de Cliënt of Pennysave. De Cliënt kan de Machtiging op elk moment opzeggen door een schriftelijk verzoek in te dienen bij Pennysave. Pennysave zal de Machtiging beëindigen binnen 30 dagen na ontvangst van het verzoek. Opzeggingen kunnen verstuurd worden naar info@pennysave.nl

Machtigingsformulier

Hierbij geef ik (“Ondertekenaar”),

Voornaam Achternaam Initialen Geboortedatum Postcode Huisnummer

[Ingevuld in formulier] [Ingevuld in formulier] [Ingevuld in formulier] [Ingevuld in formulier] [Ingevuld in formulier] [Ingevuld in formulier]

Toestemming aan (“Pennysave”),

Naam Postcode

Adres KVK nummer

Pennysave B.V. 4255JT Dirkappel 27 90129334

Om de volgende handelingen te verrichten:

  1. Het onderhandelen, opzeggen, aanpassen en afsluiten van contract(en) bij de betreffende aanbieder(s) om een besparing mogelijk te maken voor de Ondertekenaar;
  2. Het regelen en bevestigen van een automatische betalingsmethode op bankrekeningnummer [Ingevuld in formulier] bij de verzekeraar waar het contract wordt afgesloten;
  3. Op basis van de ingevulde gegevens en slotvragen dit overnemen bij het afronden van de aanvraag voor een contract bij een verzekeraar.
  4. Het is Pennysave toegestaan om de huidige volmacht aan derden over te dragen.
  5. Als verzekeringnemer verklaar je alle vragen juist en volledig te hebben beantwoord en
  • ga je vooraf akkoord met de slotverklaring van de aanbieder(s)
  • ga je vooraf akkoord met het privacy statement van de aanbieder(s)
  • geef je de aanbieder(s) toestemming om bij automatische incasso de verschuldigde premies te incasseren van het opgegeven rekeningnummer.
  • ga je vooraf akkoord op met de verzekeringskaart(en);
  • ga je akkoord met de digitale afgifte van alle (verzekerings)documenten en het ontvangen van digitale betalingsherinneringen onder andere per e-mail, SMS of app;

5. Gegevensverwerking 5.1 Pennysave zal de persoonsgegevens van de Cliënt verwerken conform de geldende privacywetgeving. De verwerking van persoonsgegevens zal uitsluitend plaatsvinden in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst tussen Pennysave en de Cliënt.

6. Aansprakelijkheid 6.1 Pennysave is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van de Overeenkomst.

7. Betalingsverplichting van de Cliënt 7.1 De Cliënt gaat een betalingsverplichting aan voor de Dienstverlening van Pennysave. De betalingsverplichting bedraagt een percentage van 33% van de besparing die door Pennysave wordt gerealiseerd, zoals nader overeengekomen tussen Pennysave en de Cliënt. 7.2 Bij het aangaan van de Dienstverlening en het verstrekken van zijn/haar rekeningnummer geeft de Cliënt toestemming aan Pennysave B.V. met als incassant-ID NL03ZZZ901293340000 om doorlopende incasso-opdrachten te sturen naar zijn bank om zo betalingen automatisch te incasseren. De Cliënt verklaart dat hij/zij gerechtigd is om deze machtiging te verstrekken en dat het verstrekte rekeningnummer juist en volledig is. 7.3 Pennysave zal de incasso's uitvoeren conform de geldende wet- en regelgeving met betrekking tot automatische incasso's, waaronder de SEPA-richtlijnen. De Cliënt heeft het recht om binnen acht weken na de afschrijving het bedrag terug te laten storten door zijn/haar bank conform de voorwaarden van de eigen bank. Eventuele terugboekingen of storneringen zullen worden beschouwd als niet te zijn voldaan aan de betalingsverplichting. 7.4 Indien de automatische incasso om welke reden dan ook niet kan worden uitgevoerd, bijvoorbeeld vanwege onvoldoende saldo op de rekening, zal de Cliënt zelf verantwoordelijk zijn voor het tijdig voldoen van de betalingsverplichting. 7.5 De Cliënt heeft het recht om de automatische incasso te allen tijde te herroepen door dit schriftelijk kenbaar te maken aan Pennysave. Het herroepen van de automatische incasso laat de betalingsverplichting van de Cliënt onverlet. Pennysave behoudt zich het recht voor om in dat geval de betaling op een andere wijze te innen.

8. Toepasselijk recht en geschillen 8.1 Op de rechtsverhouding tussen Pennysave en de Cliënt is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. 8.2 Geschillen tussen Pennysave en de Cliënt zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waarin Pennysave is gevestigd.

Indien u vragen heeft over deze algemene voorwaarden, neem dan contact op met Pennysave via info@pennysave.nl.

Pennysave B.V. is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder het KVK-nummer: 90129334.

Deze Voorwaarden zijn geldig vanaf 25 november 2023 en vervangen alle voorgaande versies 

Copyright © 2024 Pennysave BV. Alle rechten voorbehouden